fbpx

Cum sa slabesti (1) – Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei

Se apropie vara, iar de concedii nici nu mai vorbim! Indiferent că mergi la plajă sau la munte, că porți rochii scurte sau mai lungi, știm că îți dorești să arăți cât mai bine și să pierzi acele kilograme supărătoare pe care le ai în plus. Dar… Cum să slăbești sănătos?
cum sa slabesti sanatos

cum sa slabesti sanatos

Când nicio dietă pare că nu funcționează și că exercițiile fizice dau roade, dar foarte încet, poți încerca să apelezi la mici trucuri care să te sprijine în acest proces de recâștigare a greutății ideale organismului tău. În acest sens, vom publica săptămânal o serie de articole, rămâi alături de noi.

 

Ce ponturi poți încerca:

 

  1. Știm că ai tot auzit că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și așa este. De ce? Din o mulțime de motive, iar dacă îți dorești să slăbești, cu atât mai mult. Studiile arată că dacă sari mic dejunul ești mult mai predispus la a cădea pradă tentațiilor nesănătoase pentru organsim și greutate. Mai mult, un studiu din 2013 a arătat că femeile care mănâncă un mic dejun sănătos și bogat, au avut o scădere semnificativă a nivelului de grelină, hormonul care produce senzația de foame.
  2. Încheie masa de dimineață cu ceva dulce. Chiar dacă pare greu de crezut, funcționează. Un studiu condus de Universitatea de Medicină din Tel Aviv, condus pe două grupuri, a arătat că la jumătatea perioadei analizate, persoanele din ambele grupuri pierduseră din kilograme, dar la final fericiții câștigători ai celor mai multe kilograme pierdute erau aceia care încheiau masa de dimineață cu un desert întrucât poftele acestora erau reduse semnificativ față de aceia care aveau extrase din meniu ,,tentațiile”.
  3. Consumă 30 grame de fibre zilnic. Într-un studiu realizat de Asociația Americană a Inimii, au fost analizate două grupuri: unul trebuia să urmeze o dietă strictă, cu limite de calorii, iar celălalt trebuia doar să crească consumul de fibre. La final, ambele grupuri au pierdut kilograme semnificativ, dar și-au și îmbunătățit sănătatea inimii.
  4. Scapă de băuturile care nu sunt apă, ceai sau cafea. Sucurile sunt aproape niște bomboane în stare lichidă, cu aproximativ 17 lingurițe de zahăr, cel puțin 240 calorii și zero valoare nutrițională. Chiar și băuturile care sunt fără zahăr, sunt foarte dăunătoare, fiind punctat de către experți că sucurile de orice fel sunt responsabile în mare parte de apariția obezității.
  5. Umple-ți congelatorul cu legume. E adevărat că legumele proaspete sunt mult mai pline de nutrienți, dar nici cele congelate nu sunt mai prejos. Astfel, vei fi tot mai departe de tentația de comanda pizza, de exemplu.
  6. Redu cantitatea de carne consumată. Un studiu dn 2013 al American Journal of Nutrition and Dietetics arată că vegetarienii sunt în general mai sănătoși și mai slabi decât persoanele care consumă carne. Dacă să scoți consumul de carne din meniu nu pare realist pentru tine, poți încerca să reduci cantitatea pe care obișnuiai să o incluzi în meniu. Poți înlocui aceste alimente cu fasole neagră sau ciuperci, de exemplu.
  7. Consumă lactate în mod regulat. O dietă bogată în aceste alimente reprezintă un aport mai mare de calciu și vitamina D și de aici o mulțime de beneficii: mușchi și oase mai puternice, un metabolism cu o activitate mult îmbunătățită.
  8. Adaugă în dietă mai multe proteine. Femeile au nevoie de 46 grame de proteine zilnic (bărbații – 56 grame de proteine), foarte importante în a păstra organismul la o greutate normală, aproape de ideal. Organismul are nevoie de mai mult timp pentru a digera proteinele și carbohidrații, deci ai și mai mult timp în care nu simți nevoia unei noi mese.
  9. Bea cafea neagră. Această licoare magică nu te ajută doar să te trezești dimineața, dar ,,trezește” și metabolismul tău. Astfel, o cană de cafea crește cu până la 12% activitatea metabolică timp de trei ore. Nu depăși, însă, o doză zilnică de cel mult trei porții.
  10. Știm că vinul este delicios și te bucuri să îl consumi seara sau la ocazii speciale. Ai grijă, însă, din ce pahare bei. Un pahar normal de vin ar trebui să conțină până la 125 calorii în timp ce paharele mai bombate pot conține de până la trei ori mai multe calorii.