Cum sa slabesti sanatos (5) – Bea un pahar de apă rece înainte de masă

Aceasta este ultima parte a articolelor din seria Cum sa slabesti sanatos. Să vedem ultimele ponturi pe care le avem:

slabit apa

  1. Setează-ți alarme care să îți amintească să te ridici de la birou, să te duci la baie. Îți vei îmbunătăți activitatea metabolică cu până la 13%.
  2. Poartă centuri și astfel te vei putea opri din mâncat la timp.
  3. Mănâncă într-un mediu lipsit de stres. Dacă iei masa lângă un teanc de facturi sau lângă lista cu lucruri de făcut, ești predispus să mănânci mai mult. Conform unui studiu publicat în Psychological Reports, oamenii care mănâncă într-un mediu mai relaxat, consumă cu 18% mai puține alimente decât cei care mănâncă în medii stresante.
  4. Aranjează-ți mâncarea în mod înțelept și ai grijă la farfuria din care mănânci. Cercetătorii de la Universitatea Cornell au aflat că dacă ai un contrast mai mare între culoarea farfuriei și felul de mâncare pregătit poți mânca cu până la 22% mai puțin.
  5. Bea un pahar de apă rece înainte de orice masă. Deshidratarea, oricât de slabă, te face să fii predispusă la a pofti la zahăr și alte alimente dăunătoare.
  6. Folosește o brățară prin care îți monitorizezi activitatea fizică și fii atentă la cât de mult te miști. Corectează în timp real lipsa activității fizice.
  7. Evitați gustările care vin într-o pungă sau cutie. Când doriți să vă răsfățați, măsurați o portie în loc să mâncați direct din pachet.
  8. Mancati picant! Capsaicina, compusul din ardeii chili, poate accelera metabolismul. Cercetatorii spun ca aceasta activeaza sistemul nervos simpatic si ca efectul sau asupra metabolismului poate dura mai mult de 4 ore dupa consum.
  9. Inlocuiti pâinea albă cu cea integrala. Într-un studiu, femeile a căror dietă conținea germeni de grâu, orez brun sau pâine neagra au avut un risc de 49% mai mic de ingrasare în timp.
  10. Atentie la substitutele zahărului. Siropul de porumb, fructoza, zahărul invertit, melasa, sucroza (sau orice cuvânt care se termină în “-oza”), siropul de orez brun, mierea și siropul de arțar sunt substitute ale zaharului.

Recapitulăm? Ce ai reținut dintre articolele publicate și ce vei aplica și tu în viața de zi cu zi? Așteptăm să ne scrii!