fbpx

Dieta mediteraneana – beneficii pentru sanatate

Dieta mediteraneana este, poate, cea mai sanatoasa dieta din lume.

dieta mediteraneana

Chiar dacă vara e pe final, tot ne dorim o siluetă de invidiat și o idee foarte bună este să apelezi la dieta mediteraneana (grecească), aceasta fiind în acelasi timp sănătoasă, dar și săracă în calorii.

Atunci când te gandești la acest regim, tot ce îți vine în minte este acea salată tradițională gustoasă cu legume proaspete, brânză si măsline, dar dieta grecească nu este formată doar din salata clasică, ci din mai multe alimente.

Extrem de sănătoasă, simplu de urmat, dieta grecească te invită să-ți schimbi stilul de viață și să te bucuri de deliciile pe care le savurează zi de zi popoarele mediteraneene.

Iată ce alimente sunt permise și recomandate în această dietă:

  •  Legume și fructe proaspete;
  •  Iaurt grecesc;
  •  Cereale;
  •  Pește;
  •  Brânză.

Iaurtul grecesc trebuie să fie elementul de bază al acestei diete. Este cremos, gustos și bogat în nutrienți, furnizând organismului de două ori mai multe proteine decât un iaurt obișnuit. În plus, conține și calciu și sănătoasele probiotice. Este recomandat să consumi iaurtul degresat, fără fructe sau alți aditivi comerciali, dar dacă vrei să transformi iaurtul într-un desert, poți adăuga miere și fructe proaspete.

Reguli de care ar trebui să ții cont în acest regim:

  1. Consumă cel puțin două porții de pește pe săptămână;
  2. Înlocuiește uleiul de floarea soarelui cu uleiul de măsline;
  3. Adaugă cereale integrale la mesele principale (sub formă de pâine, paste etc.);
  4. Consumă iaurt zi de zi, dar brânză cu moderație;
  5. Bea minim 2 litri de lichide pe zi;
  6. Consumă legume la fiecare masă și fructe în fiecare zi.

De asemenea, deși nu face parte din dieta mediteraneeană, îți recomandăm să îți completezi ,,meniul zilnic” cu Complexul pentru eliminarea excesului de apă de la Dr. HART.

Tu cum scapi de kilogramerele nedorite?